Aardbeien-fans

Aardbeien in zijn pure vorm

Een activiteit die sinds een goede week elke dag op het programma staat, is aardbeien gaan plukken.
Het begon met één enkele aardbei per dag, dan een handvol, en ondertussen is het toch een 300 gr per dag. Die hoeveelheid gaat alleen maar toenemen in de komende weken. 

Zoals elk kind was ook ik als ukkie verzot op aardbeien, en die liefde is nooit meer voorbij gegaan. 
Ik eet ze liefst puur, met wat 'kinnekessuiker' of als ik in een heilige bui ben met stevia, of met suiker en balsamico. Dit laatste is een zoetzure combinatie die geweldig bij aardbeien past. Bestrooi de in stukjes gesneden aardbeien met wat suiker; besprenkel daarna met enkele druppels balsamico-azijn en laat alles een kwartiertje rusten. Eens goed roeren en tast toe ! Houd je van dat zoetzure en een tikkeltje bitter ? Dan zijn aardbeien met stevia jouw ding. 

Aardbeien voor een moeilijke eter

Terwijl ik de fraise'kes graag in zijn pure vorm eet, gaat mijn zoonlief voor alles waar aardbeien in verwerkt zijn, zoals een waterijsje met aardbeien. "Mama, mijn ijsje en jouw aardbeien ruiken hetzelfde !"
Ach, misschien komt er toch nog een dag dat ook hij kan genieten van zijn tanden in een echte aardbei te zetten. 

Reacties

Populaire posts