Instant happiness bij 'ALFONS'

Soms kom je onverwacht op een plaats waar je onmiddellijk gelukkig van wordt. Gisteren overkwam dit geluksgevoel me bij 'ALFONS coffee & clothes'Ik ontdekte dit plekje per toeval na een frisse strandwandeling, op zoek naar warmte en een gezellig rustig plekje om te zitten. Een winkel annex koffiebar, die de naam van mijn peter draagt, dat kon niet misgaan. Mijn voorgevoel zat helemaal juist.

'ALFONS coffee & clothes' in De Panne is een feelgood-winkel waar je niet alleen fijne dameskleding kan kopen, maar waar je ook eventjes kan pauzeren met een koffie of ander drankje, al dan niet vergezeld van een home made gebakje.

Wat heeft deze winkel nu met deze blog te maken, hoor ik je denken. Wel, heel veel. Deze blog gaat over geluksmomenten en groen, en dat is net wat ik er terugvond.

De conceptstore wordt door moeder & dochter gerund. Je vindt hier hippe merken uit Scandinavië en Nederland, met zorg uitgekozen, eigentijds èn duurzaam. De kleding omvat ook trendy basics, en dat voor elke beurs.

Als theedrinker kwam ook ik hier aan mijn trekken. Ik was aangenaam verrast van een beperkte maar heel kwaliteitsvolle theekaart en koos op basis van de ingrediënten voor de Detox-thee. Deze thee mag, zoals de naam belooft, dan wel je lichaam en geest zuiveren, hij verwarmde op dat moment vooral mijn hart en smaakpapillen. Heerlijk en net wat ik op dat moment nodig had ! 

Terwijl lief en ik rustig van onze drank met gebakje genoten, ging ik op ontdekking in de winkel. Met een mogelijks nieuwe aanwinst onder mijn arm ging ik richting pashokjes en kwam terecht in een groene oase.

De pashokjes zijn met een groen plafond versierd, weliswaar met kunststof planten, maar hey, het is het idee dat telt. En daarin zijn de dames wonderwel in geslaagd. Groen staat voor ontspannen en fris en dat zorgde mee voor de goede vibes. Als groenliefhebber kwam ik er helemaal tot rust.

De dames van ALFONS hebben hier een pareltje neergezet en ze zien me er zeker nog terug. Is De Panne net iets te ver voor je, bezoek dan zeker hun online store : alfonsshop.be Ik kan je één ding garanderen : Good vibes only ! 

Reacties

Populaire posts