De natuur tentoonstellen


De natuur komt soms heel openlijk naar ons toe, zonder dat we zelf op ontdekkingstocht hoeven te gaan. Soms in de mooiste vormen zoals bij een zonsopgang of -ondergang, een ontluikende bloem, een in nevel omhuld herfstlandschap... Maar soms komt ze gemeen en gruwelijk over, denken we maar aan de recente orkanen. 
En soms moet je zelf de natuur een beetje 'wegkrabben' om een nog mooier plaatje te ontdekken. Het echte authentieke schilderij ligt meestal ook verstopt onder een tweede schilderij of een hoopje vuil.
Mijn lieve partner die een fantastisch 'natuurruimte'-gevoel heeft, wilde zo in onze tuin de prachtige stam van een eik vrijmaken. Deze zat namelijk verstopt achter een uit de kluiten gewassen taxus. 
Ik ben bevoorrecht om al meer dan 10 jaar in dit mooie stukje natuur te mogen wonen, en ik had nog nooit gezien dat die eik zo'n mooie stam had.  Daarvoor heb je dus iemand nodig met een frisse kijk én met kennis van zaken !
Ineens had ik een aapje in mijn tuin en verscheidene taxustakken werden weggenomen. 
Een prachtige grillige eikenstam kwam te voorschijn : een samenspel van dikke takken die van én naar elkaar toegroeien.
En een plaatje is het geworden ! Dankjewel, lieverd.

Reacties

Populaire posts