'Homemade tea' tegen zomerkeelpijn

Soms overkomt het je : keelpijn/verkoudheid tijdens de zomermaanden.

Je zou niet liever willen dan je toevlucht nemen tot liters dampende soep en geurende warme dranken.
Ik zit hier buiten in het zonnetje. Prik met ijsblokjes valt best te pruimen, maar is met deze keelpijn vandaag niet aan me besteed. De munt en tijm lonken naar me vanuit de kruidentuin. Ik pluk een paar blaadjes van elke soort, leg ze in een glas en overgiet met warm water. En nu dit jaar het maarts viooltje nog bloeit, gooi ik er ook zo'n lieflijk bloempje bij.  Wat te voorschijn komt is een welgeurend aroma. Munt zorgt voor de welkome verfrissing; tijm verdunt de slijmen en bevat een natuurlijk antibioticum. Wat het viooltje betreft : op een Violette-snoepje zuigen, werkt altijd troostend.
Wat het ook zij, dit brouwsel doet ontzettend veel deugd !
Misschien kan ik de volgende keer ook nog water uit onze eigen bronnen gebruiken... wordt vervolgd !  

Reacties

Populaire posts