De natuur in vuur en vlam


Rond deze tijd van het jaar wordt er in onze contreien van je verwacht dat je Halloween viert en/of dat je om je overleden dierbaren rouwt... net zoals in de natuur, denk je, die haar mantel van bladeren van zich afschudt, en in zich keert. 

Toch niet, de natuur, die denkt er op dit moment nog helemaal anders over. Rood is haar kleur nu,  de kleur van liefde en hartstocht. Wie weet, misschien hebben we het helemaal mis en is het nu eigenlijk de ideale tijd om de feestdag van de geliefden te vieren en niet op 14 februari, op een moment dat er in de natuur weinig of geen rood te vinden is. 

Ga naar buiten en ga op zoek naar rood ! De zonsondergangen zijn dikwijls roze-rood gekleurd, veel heesters en bomen zijn getooid in een rode mantel, je vindt nog rozen in bloei, de talrijke appeltjes doen de takken van de sierappel zwichten voor al dat moois, bosvruchten allerhande vol sap en kleur, denk maar aan bramen en herfstframbozen... rood is alom vertegenwoordigd.

Ik zou wel weten wanneer ik hartjes-dag zou vieren. Dit weekend alvast, en dan geef ik mijn liefste lief een ruiker van al dat roods dat ik in de natuur vind. En 's avonds, dan kruipen we lekker dicht bij elkaar voor de open haard, net als in putteke winter op 14 februari. Wat denk je, verruil jij vanaf nu in oktober ook die griezel voor (rode) liefde ?

Reacties

Populaire posts