Mmmm.... planten(namen) om van te likkebaarden !

Chocoladecosmos : ideaal bloempjes(geschenk) voor de chocoholic !
Ik ben dol op planten, dat weet ieder die me 'n beetje kent - of mijn blog leest.
Ik ben ook dol op eten, vooral op basis van verse groene ingrediĆ«nten als fruit, groenten en kruiden. De som van de twee maakt dat ik dol ben op planten met een 'eetbaarheidsfactor'. 
De mens zou maar een kort leven beschoren zijn, mocht hij zijn lekkers niet uit de natuur kunnen halen. Fruit, groenten en kruiden koesteren we omwille van hun voedingswaarde. Er zijn echter ook planten die ons enkel al laten dromen van lekker eten door hun bepaalde geur, hoe ze eruit zien...

Hier een greep uit het eindeloze repertoire aan plantennamen die je doen wegdromen naar :
- vanille-ijsje met verse aardbeien Hydrangea paniculata Vanille Fraise 
- een suikerspin zo rozezoet als Hydrangea macrophylla Cotton Candy 
- pure chocolade met Chocoladecosmos Cosmos atrosanguinea 
   niet alleen de bruine kleur maar ook de geur doet aan chocolade denken
- rijstpap Sedum acre
- heerlijke boter Iris Butter and Sugar
- smeuiige cheesecake met blauwe bessen Hydrangea Bleuberry Cheesecake 
- een snoepje op een stokje Verbena bonariensis Lollipop
   of een oerdegelijke 'lekkestok'
De niet-zoetekauw vindt misschien zijn gading in : 
- Kerrieplant Helichrysum : een kruid dat heerlijk naar curry ruikt
- Komkommerkruid Bernagie : een kruid dat ruikt en smaakt naar komkommer
- Citroenmelisse Melissa: een kruid dat heerlijk naar citroen ruikt

Eten en natuur... het is zo iets natuur-lijks ! 

Bron foto : zoom.nl

Reacties

Populaire posts