Vlinderspel met Gaura


Vlindertjes op een stokje. 
Ik zou niet weten hoe ik de prachtkaars 'Gaura' beter kan omschrijven. Ik ben verkikkerd op deze vaste plant met z'n frêle frisse bloemen ! Mijn favoriet is de witte variant 'Whirling butterflies' met een subtiele waas van roze. Gaura is ook verkrijgbaar in volledig roze, maar heeft in mijn ogen niet hetzelfde 'vlinder'-effect. Misschien omdat ik nu eenmaal geen roze vlinders ken ? 

Als 's avonds de schemering doorbreekt en de duisternis over de bloemen valt, zie je enkel nog vlinders die gezamenlijk danspasjes uitvoeren.
Geef deze prachtkaars een plaats in de zon en je wordt tot diep in het najaar met een uitbundige bloei beloond.
Onlangs heeft Gaura opnieuw een plaatsje in onze tuin gekregen, dicht bij de vijver. Beeld je eens een libel op de Gaura in, en tover er nog een stel verliefde vlinders bij. Wedden dat dat koppeltje verstoppertje gaat spelen tussen die zee van vlinderbloemen ? 
Kortom,'Hide & seek' in bloemenformaat ! 

Reacties

Populaire posts