Dosis groen halen

Ik heb het nodig, regelmatig een dosis groen halen.
Ik denk dat ik zowaar voorgeprogrammeerd ben om in elke groene omgeving het aards paradijs te vinden.
Na een heerlijke zondagslunch wilden mijn lieverd en ik een groen dessert, en dit onder de vorm van een wandeling. Talrijke plensbuien en het gebrek aan regenjas annex gummilaarzen, dreven ons naar het stadspark - en niet naar het bos - voor de geneugten van een frisse, natte herfstwandeling.
Fris en vochtig was het, maar oh, wat deed het een deugd ! De frisse zuivere lucht die je neus rood kleurt, je handen verkleumt en je longen openzet.
Gevallen blad en modder, rust en stilte.

Onze lichamen ontspannen in kalme, natuurlijke omgevingen, omdat ze juist daarin zijn geëvolueerd, en niet tussen beton, hoge bebouwing en druk verkeer.
De dosis groen was na de wandeling binnengehaald; erna thuiskomen voelde nog meer als anders als -thuis- aan.

Reacties

Populaire posts