De cirkel rond : experimentje

Deze zomer heb ik bio-thee gekocht die in een toch wel verrassende  verpakking kwam. 
Het naar 'van plastic gemaakt' uitziende zakje bestaat uit cellulose, een natuurlijke grondstof en dus biologisch afbreekbaar.
Curieuzeneus die ik ben, was ik toch wel benieuwd hoe snel dit zakje in werkelijkheid door de natuur zou afgebroken worden. Daar het deze (na)zomer zelden regende, wilde ik tot diep in het najaar wachten om mijn experiment te laten starten. Ik heb de verpakking nu buiten met een hoekje onder een stuk hout gelegd om te vermijden dat de gure herfstwind er een loopje mee gaat nemen. Voor de rest mag de natuur nu haar gang gaan.
Van biologie en wetenschappen heb ik niet veel kaas gegeten. Het antwoord op hoe het afbreekproces juist in zijn werk gaat, ben ik jullie dus voorlopig schuldig.
Wel zal ik met mijn eigen wetenschappelijke :-) ogen kunnen zien hoe het zakje geleidelijk (of juist snel ?) zal vergaan. 
Ik ben benieuwd : wordt vervolgd. :-)

Reacties

Populaire posts