Geurende sneeuwbal

Viburnum bodnantense
Deze morgen ben ik gaan wandelen. Het was eerlijk gezegd een troosteloze grijze koude ochtend. Ik mag dan een natuurliefhebber zijn, vandaag bood de natuur me weinig troost. Alles lag er een beetje miezerig en triestig bij.
Totdat een struik mijn volledige aandacht trok. De keine tuiltjes fijne witroze bloemen van de sneeuwbal viburnum bodnantense lokten me met hun zoete geur. Over een instant energy & mood booster gesproken. Rengendruppels zaten als blinkende parels op de schijnbaar frĂȘle bloemen. Ik moest spontaan aan een klant terugdenken; zij was destijds zo vol lof over deze sneeuwbal en nu kon ik aan de levende lijve ondervinden waarom.
Vanaf eind oktober tot maart bloeit deze bladverliezende heester. Als al de rest doods en stil is, floreert de sneeuwbal.
Ook tijdens de andere seizoenen vormt hij een meerwaarde : de bladeren hebben een mooie rode kleur in de herfst en zijn koperkleurig in het voorjaar. Over een smelling beauty gesproken.

Reacties

Populaire posts