Aardbeibloempjes



Als er iets is, wat ik met mijn verjaardag associeer (eind mei), dan zijn het wel aardbeien. Het is voor mij een heilige traditie om op mijn verjaardag een vanille-ijsje met aardbeien te eten. 

De vreugde was dan ook groot, toen ik vandaag zag dat mijn aardbeienperkje in de moestuin volledig in bloei staat. Die bloempjes beloven veel goeds en lekkers ! De aardbeibloempjes zijn zo schattig en doen aan maddeliefjes met een bol buikje denken. 
Ook mijn zoontje is in blijde verwachting : jammer genoeg lust hij weinig of geen fruit, maar aardbeiendrankjes gaan er wel vlot in. 
Vorig jaar hebben we zelf aardbeienmelk gemaakt en dat was een groot succes.
Daar we ook in onze bostuin aardbeiplantjes als bodembedekker gebruiken, hebben we jaarlijks een surplus aan aardbeien. Die surplus is relatief : er zijn zoveel manieren om aardbeien te verwerken, waarover later meer.
Het wordt uitkijken naar die eerste aardbei, die ik echter geheel puur zal opeten ! 

Aardbeienperkje in de moestuin



Reacties

Populaire posts