Geurende seringen


Ah, geurende seringen. Even aan een sering (Syringa Vulgaris) ruiken en de geur voert me weg naar zoete herinneringen. Herinneringen die ik niet meteen kan thuis brengen, maar die er wel zijn. 
Seringen doen herinneren, denk maar aan Miranda in een aflevering van Sex and the city toen ze een vaasje seringen op haar nachtkastje aantrof.
Zodra de seringen in bloei staan, snijd ik een ruiker af voor in de woonkamer. De bloemen blijven binnenshuis slechts enkele dagen goed, maar vermits de struik enkele weken in bloei staat, kan je geregeld opnieuw verse bloemen binnenhalen. 
Na de bloei is deze heester minder opvallend, maar met zijn hartvormig blad blijft hij ook dan charmeren.
Gisteren heb ik een dag beleefd, die zo intens en mooi was, dat ik hem niet snel zal vergeten. Bij het ruiken van het zoete parfum van de sering zal de herinnering nu des te levendiger blijven. 

Reacties

Populaire posts