Winteraardbeien

En wat, als je nu in het putje van de winter zin hebt in zomeraardbeien ?
Dat me deze 'goesting' in de winter zou overvallen, had ik reeds in juni vorig jaar voorzien. Toen had ik namelijk een surplus aan aardbeien ; weggooien of laten wegrotten vond ik toch wel sneu.

Aardbeien in het putje van de winter
Dus heb ik de rode neusjes in twee gesneden en met hun vlakke kant op een plastic snijplank gelegd. Laat de vruchten een uurtje op de snijplank invriezen. Daarna kan je de aardbeistukjes gemakkelijk van de snijplank halen en in een diepvrieszakje steken, terug de diepvries in tot... vandaag. 



Ik heb de vruchten ontdooid, voor een extra kleurtoets enkele verse blauwe bessen (deze keer weliswaar uit de supermarkt) toegevoegd, een beetje poedersneeuw onder de vorm van bloemsuiker erop en gezond smullen maar !
Niet slecht, die winteraardbeien.

Reacties

  1. Wow! Dankjewel voor deze fijne tip (zelfs als het winter is, duurt de tuin voort). Groetjes, Béné

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts