Doe mij maar 'n 'Isabelleke' !

Koude infusies, al veel goeds over gelezen en gehoord : zelf al uitgeprobeerd, veel Euro's op een terrasje eraan verkwist... maar nog nooit wist het drankje me te bekoren of kreeg ik een aha!-moment... tot ik onlangs van mijn buurvrouw Isabel een toch wel aanlokkelijk eenvoudig receptje voor een limoenmelisse-infusie kreeg. 
Vul een fles met 1 liter mineraalwater, twee kwartjes limoen, een klontje rietsuiker en een tak citroenmelisse (Melissa officinalis). Voor extra aroma, kneus de blaadjes van de citroenmelisse zachtjes voor je ze in de fles doet. Laat het geheel overnachts in de ijskast rusten. 
Na een dag werken kom je thuis, laat die frisdrank (waar je toch maar oprispingen van krijgt) of voor de mannen - dat biertje - maar staan en giet jezelf een glas verfrissend limoenmelissedrankje, 'n Isabelleke uit. Ahhh ! Dat smaakt en dat doet deugd : verfrissend en verkwikkend tegelijk en in een glazen fles oogt het nog mooi op tafel ook : een ware eyecatcher !
Dankjewel, buurvrouw, voor het toffe receptidee ! 
En nu heb ik eindelijk ook een manier gevonden om die grote struik citroenmelisse uit de kruidentuin te verwerken...

Reacties

Populaire posts