Happy 'Hartjesdag'

Hoya heart : het liefste vetplantje
Valentijn staat voor de deur, en neen, ik wil niet sentimenteel doen over de commerciële hype die errond hangt, maar ik moest even terugdenken aan mijn blog post 'Natuurhartjes' van afgelopen zomer. 
Valentijn is een hartjesdag voor al wie je lief hebt, of het nu om een klassiek lief gaat, beste vriend, (harts)vriendin, zus, ... wie dan ook. Het is een mooie gelegenheid om te tonen dat je ze lief hebt en dat je hun liefde niet zomaar voor lief neemt

Happy Hartjesdag ! 

Natuurhartjes

Tijdens vakantie bij onze noorderburen viel in een boekenwinkel mijn oog op het vakantieboek van Flow '30 Days of Summer' (zie ook flowmagazine.nl) : een zalig doe-& niet-doe-tijdschrift voor wie graag wat dichter bij het leven van nu staat. Een interessant artikel was getiteld 'het mooie alledaagse' : oog hebben wat er op dat moment op je pad komt. Zij gaven het voorbeeld dat als je goed oplet, overal waar je komt, hartjes ziet.
Ik nam de proef op de som en ging op ontdekkingstocht, startend in mijn eigen achtertuin. En het is waar : in de natuur vind je overal hartjes. In bladvormen, stenen, zelfs in het straatbeeld : twee klinkertegels tegen elkaar kunnen samen een hart vormen. Het is best verslavend om overal hartjes in te zoeken. Dikwijls hoef je ze zelfs niet te zoeken; ze vinden hun weg wel naar je ogen en naar je hart.
Ik heb ondertussen al zoveel hartjes in de natuur gevonden. Over een paar maanden komt de herfst er weer aan, de natuurhartjes gaan verkleuren en dan in hun mooiste toverkleuren van de bomen vallen.
Zou het niet mooi zijn dat al die hartjes terecht kwamen bij mensen die het zo har(d)t nodig hebben ?

(Bron foto Hoya Heart : www.gekopgroen.nl)

Reacties

Populaire posts