Enkel uit vruchtbare grond groeit leven *

Leven : na een lange koude winter, speuren we de tuin af op nieuw leven. En ja, daar waar je het helemaal niet verwacht, ontspruit dat eerste sneeuwklokje. Eerst lijkt het op een uit de kluiten gewassen grassprietje; daarna lacht een klein wit kopje je toe !
Ik ben altijd opgetogen als mijn eerste sneeuwklokjes als lichtpuntjes in mijn tuin opduiken. Want lichtpuntjes zijn ze, zeker na een donkere periode die de winter was. Met liefde wil ik ze omarmen en toejuichen. 
Na een paar weken zijn ze uitgebloeid. Om de zoete herinnering aan haar te verlengen, heb ik een groots plan. Witte tulpen in april, mei zullen met hun frisse blaadjes over haar wiegen. Een voorjaarsbloeiende heester als de Viburnum farreri zal haar met zijn zoetgeurende roze bloemenwolkjes ook tijdens de rest van het jaar met zijn bladerendek beschutten en beschermen.
We zullen haar blijven koesteren, het sneeuwklokje, voorbode van de lente en teken van een lief leven.
Nooit zullen we je vergeten, lief kleintje, daarvoor gaan we zorgen met een nieuw tuinplan ! 

* Daniƫl van den Hurk

Reacties

Populaire posts