Back2School : dieren in vriendenboekjes

Olijk gezelschap in de tuin
Met het nieuwe schooljaar zal zoon- of dochterlief regelmatig met een vriendenboekje in de boekentas naar huis komen. Een vraag die steevast terugkomt in de vriendenboekjes van kinderen is ‘Wat is jouw favoriete huisdier?’ De eerste keer dat mijn zoontje die vraag kreeg voorgeschoteld, antwoordde hij teleurgesteld ‘Maar we hebben geen huisdieren!’
We hebben er inderdaad geen in huis (spinnen buiten beschouwing gelaten), maar er zijn er genoeg te vinden buiten in de tuin. 
Hier leeft een ware dierentuin aan insecten, kikkers, padden, dino's (http://loustuinhoekje.blogspot.be/2016/05/dino-in-de-tuin.html), broedende eenden in het voorjaar, eekhoorns, (bos)uilen en niet te vergeten : de poezen van de buren. 
Mijn zoontje is nu helemaal mee met het verhaal en is nu zo fier wanneer hij over de uil en eekhoorn als zijn favoriete huisdieren spreekt.
En ik, ik voel me nooit helemaal alleen in onze tuin : er is altijd wel een diertje, hoe minuscuul klein ook, dat me komt vergezellen ! 

Reacties

Populaire posts