Rijstpap (met een gouden lepeltje?)

Gisteren heb ik een heerlijk plantje ontdekt. Niet heerlijk in de zin van eet- of smulbaar, maar de naam ervan én hoe het plantje eruit ziet, doen je wel watertanden... Ondertussen ben jij, dierbare lezer, wellicht ook al aan het kwijlen van verlangen en ongeduld. 
Ik stel je geduld niet langer op de proef : gisteren ontdekte ik... rijstpap ! Zo wordt Sedum Acre nu eenmaal in de volksmond genoemd. 

Mmmm.... rijstpap ! 
Zelf had ik er ook nog nooit van gehoord, totdat een klant me op mijn werk ernaar vroeg. Ik dacht eerst dat ik het niet goed gehoord had. Vroeg die tuinaannemer nu echt naar één van mijn favoriete desserts? Nadat ik de bestelling genoteerd had, ging ik meteen op zoek naar deze rijstebrij
'Rijstpap' betreft een mini-vetplantje dat met zijn fijne gele bloempjes in juni-juli je tuin in een dessertenbuffet verandert. Sedum acre is wintergroen en is ideaal voor een zonnig zuiders plekje in de (rots)tuin. 
Ik begin bij het zien ervan alvast te likkebaarden. Tover er nog enkele gouden lepeltjes bij en het smullen kan beginnen. Zeg nu zelf, deze sedum zou wel eens een plant uit 'Alice in Wonderland' kunnen zijn... of is het een rechtstreekse import van hierboven? Wie weet... 

Reacties

Populaire posts