Iedereen wil wel een 'Audrey Hepburn' garden.

'To plant a garden is to believe in tomorrow.'
Van niemand minder dan Audrey Hepburn komt deze quote. 
Audrey, op het witte doek vereeuwigd dankzij haar rol in Breakfast at Tiffany's... een vrouw naar wie menigeen opkijkt omwille van haar eenvoud, stijl, elegantie en uitstraling. 
Toen ik ontdekte dat deze welgekende uitdrukking van haar hand was, was ik eigenlijk niet verrast. Audrey Hepburn straalde het gewoon uit dat ze van het leven genoot. Daarmee bedoel ik niet zozeer het uitgaan en plezier maken (dat ook wellicht), maar met leven bedoel ik 'wat leeft in en dankzij de natuur'.
De in België geboren Brits-Nederlandse Audrey zat het tuinieren in het bloed. 
Tijdens de tweede wereldoorlog kende het gezin Hepburn grote honger. Na de oorlog kwam de lente en de natuur kwam weer tot leven, wat dan weer voedsel met zich mee bracht. Volgens Audrey zijn de natuur en tuinen een bewijs van het leven. Onze aangeboren liefde voor bloemen zit in ons DNA verstrengeld, omdat bloemen later uitgroeien tot vruchten.
Audrey Hepburn's quote beschrijft het leven in een notendop. Zolang ik in mijn tuin werk, is er hoop, hoop op een mooie toekomst, waarin ik wil geloven.
Mooi vind ik de gedachte van terminaal zieken die in het najaar bloembollen planten, wetende dat de bloembollen ook na hun dood in de lentezon zullen schitteren, en dit jaar in jaar uit.
Audrey Hepburn, een dame, waarvoor ik mijn (tuin)hoed afneem ! 

Bron foto : www.dailymail.co.uk

Reacties

Populaire posts