Abrikozenboompje



In onze serre hebben we momenteel een abrikozenboompje (prunus armeniaca) in bloei staan. 
Momenteel is het buiten maar een miezerig weertje, maar dit boompje doet me al dromen naar meer.
Wat die 'meer' dan inhoudt? Wegdromen bij de heel subtiele geur van de bloesems die me het volgende beloven : 

  • Eerst vruchten als superdikke pistachenoten, 
  • en dan oranjeroze billekes, fluweelzacht, waarin je meteen je tanden wil zetten... 
  • En dan, genieten, van die zoete, vlezige, maar gelijktijdig smeuige smaak van de abrikozen.... 
  • Mmmmm ! 

Vorig jaar had ik een 12tal vruchten, hopelijk dit jaar iets meer. Te weinig om 'n lekkere confituur te maken. Maar ik zal eerlijk zijn : zelfs als ik meer vruchten had, dan belanden ze nog eerder in mijn buikje dan in die confituurpot voor op de ontbijttafel. 
Volg me en ik beloon je met het verhaal over de verdere ontwikkeling van de bloesems !

Reacties

Populaire posts