Spinazie zaaien


Deze avond heb ik spinazie in de serre gezaaid. Het is het eerste jaar dat ik spinazie kweek; gek eigenlijk dat het eerder nooit in onze moestuin voorkwam. Spinazie wordt bij ons namelijk in heel wat gerechten verwerkt : spinaziestoemp met patatjes en room, in hartige hapjes, in tortellini, in slaatjes, ... 
De spinaziezaadjes zijn vrij groot en dat maakt het zaaien heel gemakkelijk. Ik geef toe : ik heb 'n beetje schrik van die dunne zaadjes die bij het minste zuchtje wind wegvliegen. Een paar weken later tref je een hoop zaailingen gezellig keuvelend samen op één plaats aan of de babyplantjes hebben tussen andere groenten geworteld.
Ik ben benieuwd of de zaadjes snel zullen kiemen. Olijfje kijkt er namelijk naar uit om voor haar Popeye's een gerecht met zelfgekweekte spinazie klaar te maken ! 



Reacties

Populaire posts