Tulp Peer Gynt

Peer Gynt 's ochtends.
Voor in het voorjaar vind ik de tulp een heel dankbare bloem. 
In het najaar van 2013 heb ik de tulp Peer Gynt geplant. Nederland is terecht gekend om zijn mooie kwaliteitsbloembollen en daarom bestel ik de bollen rechtstreeks in Nederland via www.tuinflora.com.
Het leuke aan bloembollen bestellen en planten is, dat je vanaf het najaar met (veel) (on)geduld wacht op al die fleurige kleuren die in april te voorschijn komen. 
Peer Gynt 's middags.
Toen de eerste bloemen tussen het loof verschenen, schrok ik wel licht van de kleur van de Peer Gynt. In het begin neigt deze eerder naar een perzikkleurig oranje-roos. Nu, dat was niet echt de kleur die ik in gedachten had, toen ik de bloembollen besteld had. Maar de tulp stelt je niet teleur. Integendeel, na een paar dagen kleurt de bloem roze en op elk moment van de dag verwent ze je met een ander kleur-en vormspektakel.

Peer Gynt 's avonds.
Mijn favoriete kleur zie ik is 's avonds, wanneer de bloemen in het licht van de avondzon baden. 
Binnenkort piept de tulp Purple Flag tussen de Peer Gynt. 
De tulpenshow is dus nog niet afgelopen.



Reacties

Populaire posts