Tuinhandschoenen

Er zijn zo van die tuinbenodigdheden waar ik echt niet zonder kan. 
Vorig jaar wijdde ik al een stukje aan mijn geliefde gieters (zie: http://www.loustuinhoekje.blogspot.be/search/label/Tuinbenodigdheden). Ook onontbeerlijk zijn een goede compacte snoeischaar, schepje, schoffel èn mijn tuinhandschoenen. 
Een man is gezegend met grote stevige handen die al 'ns tegen een stootje kunnen, maar geef toe, dames onder ons, wij dragen graag zorg voor onze handen. Ik vind het zalig om met blote handen in de grond te wroeten, maar achteraf dagenlang met rouwbandjes onder mijn nagels te moeten rondlopen, vind ik minder leuk. En dan bieden mijn damestuinhandschoenen soelaas.
In het verleden liet ik me wel al eens verleiden door de aankoop van stoffen handschoenen, verkrijgbaar in een veelvoud aan snoepjeskleuren. Totdat ik een paar jaar geleden een - in mijn ogen - wel heel dure investering deed en voor mezelf een paar lederen tuinhandschoenen kocht.
Na jaren van intensief gebruik vertoont nu pas één van de handschoenen een haarfijn scheurtje. Om je maar een idee te geven hoe lang ze mee kunnen gaan. Gisteren heb ik een nieuw paar gekocht en ik zweer bij het Franse merk Rostaing (http://www.rostaing.com/), dat uitsluitend werkhandschoenen verkoopt. Ik heb maar kleine fijne kleine handen en bij hen vind ik mijn handschoenen in soepel leder èn in mijn kaboutermaatje 7.
Zo kan ik rozen snoeien zonder bloedvergieten, natte bladeren bijeen nemen zonder zelf nat te worden en schoffel ik blaren-vrij. Mijn handen zijn me dankbaar.

Reacties

Populaire posts