Roze regen

Ik weet het : die regen van de afgelopen dagen steekt snel tegen. Ik was het ook beu om binnen te moeten zitten, net nu er in deze periode zoveel in de tuin te beleven valt. 
Ik ben echter bevoorrecht om over een serre/orangerie te beschikken die ik tijdens druilige, niet te koude dagen ook wel als ‘glazen kantoortje’ gebruik. Toen ik me op mijn bistroset achter de computer installeerde was ik verbluft over de regen die ik zag. Niet die miezerige natte regen, maar een roze regen die zijn sporen op het terras en tuinmeubilair had achtergelaten. Had het niet geregend, dan waren de bloemblaadjes van de blauwe regen in een minder snel tempo naar beneden gekomen en waren ze deels met de wind weggevlogen. Nu hadden ze in combinatie met de echte regen de tijd en kans gekregen om een mooi, bijna blijvend roze-wolken-tapijt te vormen. Zo zie je maar, regen kan ook wondermooi zijn !

Reacties

Populaire posts