Eerste perenoogst

Peer Clapp's Favourite
Peren associëren we doorgaans met de herfst. Gisteren, en we zijn nog maar begin augustus, heb ik echter al mijn eerste peren van de Clapp's Favourite geplukt, één van de vroegere perensoorten. Clapp's Favourite is wel een soort die je niet lang kan bewaren, dus houd je het bij het plukken zeker niet in en neem maar meteen een stevige hap. De peer heeft wit vruchtvlees en is lekker zoet van smaak, alsof de natuur er al 'n beetje honing op gedaan heeft. Lekker om zo uit het vuistje op te eten, met blauwgeaderde kaas, of op 'n bo'ke met verse (geiten)kaas en honing. Héérlijk !
Dat is het leuke aan een eigen boomgaard hebben : vanaf augustus beginnen velen al aan het einde van de zomer te denken. Ik denk daarentegen aan al dat lekkers dat me nog in het najaar staat te wachten : pruimen, appels, peren, druiven en walnoten.... en ondertussen blijf ik natuurlijk nog van mijn blauwe bessen smullen. Ik straal dankzij de hoge concentratie aan anti-oxidanten in mijn blueberries : vandaag kon ik al minder rimpels tellen (grapje!). 
Dat je van al dat fruit gelukkig wordt en je energie geeft, kan ik echter wel beamen. Het voelt 'n beetje als verliefd zijn... op de natuur ! 

Reacties

Populaire posts