Creatief met de natuur op papier

'Kleuren voor volwassenen' laat je inspireren door de natuur.
De natuur brengt me tot rust. Een mening die ik wellicht met veel mensen deel. Niets brengt je meer tot rust dan een wandeling in het bos of aan zee. 
Maar soms is de wind te guur, het weer te bars om ook maar een stap naar buiten te zetten.
Dan kruip ik naar binnen, blog ik of neem ik mijn kleur- of tekenboek. 
En laat het dan nét de natuur zijn die me keer op keer inspireert. 
Het is reeds meer dan één keer aangetoond dat creatief bezig zijn, door bijvoorbeeld te kleuren of te tekenen, je tot rust brengt. Kleuren of tekenen helpen je je hoofd leeg te maken. Zo geef je je geest ruimte voor nieuwe ideeën. En het is nu eenmaal fijn om te doen.
Een groot tekentalent ben ik niet, maar ik hoef mijn werk dan ook niet aan een maecenas voor te leggen. Het resultaat is van minder belang, het tekenproces op zich, en het plezier dat ik daaraan beleef, wel. 
Onlangs zat ik in de serre-oranjerie te tekenen. Mijn zoontje kwam naast me zitten en had ineens ook zin om te tekenen. Hij begon met het natekenen van een huisje. 'Mama, ik kan dat niet, ik kàn niet tekenen!' Ik maakte hem duidelijk dat het niet perfect hoefde te zijn, dat natekenen nog altijd een eigen tekening is met zoveel van jezelf. En het is gewoon leuk om met papier en potlood bezig te zijn, kleuren op papier te toveren. 
Ik heb hem nog nooit zo tevreden gezien over het eindresultaat ! 

Kriebel, krabbel... zo fijn om zo maar wat te tekenen.

Reacties

Populaire posts