Let's go nuts today !

Ik ben weer 'ns door Buur Bram verwend geweest : toen we gisteren thuis kwamen, stond er deze keer een hele kist okkernoten ons op te wachten. Njammie, dat wordt smullen ! 

Dat walnoten lekker zijn hoeft geen betoog, maar dat ze uitermate goed voor je zijn, wist je misschien nog niet. Hier even de voordelen op een rij. 
Eerst de belangrijkste : ze zorgen voor een gezond hart, zijn goed voor je cholesterol en bevatten kankervertragende eigenschappen.
Misschien van iets minder belang maar oh, zo essentieel voor ons geluk van elke dag : de noten helpen je om op gewicht te blijven en verbeteren je metabolisme. Tot zover was ik eigenlijk nog mee.
Wat ik absoluut niet wist, was dat wal-, okker- of vuistnoten je ook kunnen helpen bij een goede nachtrust doordat ze melatonine bevatten én ze zorgen voor een goed humeur.
Voor de mannen onder ons, of voor de vrouwen die nog op zoek zijn : een walnoten etende man heeft blijkbaar goede zwemmers. De noten verbeteren hun spermakwaliteit.
Heel wat goede redenen dus voor een dagelijkse portie walnoten.
Het kraken en pellen van de noten heeft op zich ook iets therapeutisch. Even mindfull bezig zijn, om het met een modern woord te zeggen. 
Als je de vuistnoten 'ns liever niet uit het vuistje eet, leg ze dan eens tussen je bo'ke met choco. Die crunchy touch zal wel aanslaan. Ik laat de noten nu alvast door mijn husbie kraken zodat ik ze later in een heerlijke granola kan verwerken of voor in oma's befaamde notenbrood.
Iemand nog 'n nootje ? 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts