Lou's aardbeienmilkshake

We hebben de laatste weken van best mooi weer kunnen genieten, en dat zie je ook aan alles wat groeit en bloeit in de tuin. Er werden ondertussen letterlijk al kilo's aardbeien binnengehaald.

Wat moeten we met die overvloedige oogst ?
- Delen met buren, familie & vrienden. Check.
- In allerlei (fruit)slaatjes draaien. Check.
- Op een boterham met verse kaas. Check.
- Ik zou er jam van kunnen maken...
Mmmm... neen toch maar niet. Daar vind ik de vruchten eerlijk gezegd te lekker voor. Mijn zoontje wist raad : 'Mama, vorig jaar hebben we toch 'aardbeienmelk' gemaakt !'


Roze vitamientjes in een glas
Bij deze kwam de enige echte Lou's aardbeienmilkshake tot stand :
- Neem zoveel aardbeien als je wil
- Melk
  (volle voor wie de authentieke smaak verkiest, magere voor de believers)
- Suiker
- 'n Bolletje vanille-ijs (optioneel)
- Honing

Snijd de aardbeien in stukjes en leg in de blender.
Voeg melk toe tot iets boven het volume van de aardbeien : ik heb mijn shake graag weelderig dik. Voeg nog suiker, honing en eventueel wat vanille-ijs toe. 
En shaken maar.
Giet in een hoog glas en werk af met een streepje vloeibare honing.

Smakelijk ! 

Reacties

Populaire posts