Bessenwafels : Superfood 4 Kids

Blauwe bessenwafels... mmmm !
Voor alle fans van, al dan niet Amerikaanse, misdaadseries : neen, op bovenstaand bord werd geen moord gepleegd... maar misschien willen sommigen voor deze bessenwafels wel een passionele moord begaan !
Ik had onlangs een heel goede vriendin op bezoek en ons weerzien mocht met iets zoets gevierd worden. Ik was aan mijn 'suikerwafels op grootmoeders wijze' begonnen, toen ik in de koelkast nog een potje met blauwe bessen zag staan. Dan roeren we die toch gewoon onder het deeg, dacht ik. En zie hier het resultaat. De blauwe bessen geven een frisse toets aan een misschien doorsnee wafel. Probeer het zelf ook eens : zo kan je je kids na school een lekker én verantwoord tussendoortje voorschotelen. 
Dat hebben ze na die eerste schooldag dubbel en dik verdiend ! 

Blauwe bessenwafels
Terwijl je het beslag maakt, kan je het wafelijzer al 15' voorverwarmen.
Ingrediënten : 
250gr patisserieboter
250gr patisseriebloem
250gr suiker
2 zakjes vanillesuiker (liefst Bourbon)
4 eitjes
1 eetlepel olijfolie
blauwe bessen
Verwarm de boter en voeg dan de andere ingrediënten toe. Roer alles goed om.
Roer op het laatste de olijfolie er zachtjes onder zodat je een mooi glad deeg bekomt. Voeg daarna de bessen toe.
En de wafelbak kan beginnen.
Daar de bessen wel een beetje aan het wafelijzer durven plakken, raad ik aan om na elke gebakken wafel de ijzerplaten in te vetten met een weinig boter.
Laat de wafels op een rooster afkoelen en tast toe ! 

Reacties

Populaire posts