Hands off my FOOD !

Lekkere originele zucchini-pasta van HandsoffmyFood!
http://handsoffmyfood.blogspot.be/
Een mens zou in deze tijden als het ware bijna schrik hebben om nog vrienden thuis uit te nodigen om gezellig te komen eten. 
Niet omdat de gastvrouwen- en heren in het bekende TV-programma zo veel beter (of wellicht slechter) kunnen koken dan jou, maar omdat zowat iedereen tegenwoordig één of ander dieet volgt.
En dan bedoel ik niet zo zeer de 'calorie-arme' diëten, maar wel de eetgewoonten van vegetariërs & veganisten, 'organic food only'-eters, believers in raw food, glutenvrij-, 'puur (genieten)'-, 'minimale ecologische voetafdruk'-eters enz.
Voor er ook nog maar sprake was van bovenstaande voedselreligies, heb ik altijd mijn mama's en oma's visie gevolgd : eet met mate, op vaste tijdstippen, gevarieerd, en liefst producten uit eigen tuin (of van de boerderij). En zo houd ik al twintig jaar hetzelfde gewicht aan zonder dat ik daar ook maar enige moeite voor hoef te doen : 'laat die lekkere praline maar komen, deze namiddag neem ik wel een appel' is eerder mijn motto.
Ik haal graag het beste uit elke voedingsreligie en meng deze heerlijk met elkaar. Zo blijf ik zweren bij mijn oerdegelijke bruine boterham met kaas (en zonder boter), gebruik ik de olijfolie van de Italianen, maar eet ik niet elke dag pasta zoals hen, verorber ik af en toe 'n stukje (mager) vlees, maar eet nog liever groenten. 's Ochtends geniet ik van mijn koekje als tussendoortje en in de namiddag geeft een stuk fruit uit eigen tuin me weer de nodige energie. En dat alles wordt met liters biologische thee doorgespoeld.

En ja, soms ga ik wel 'ns ten rade bij de nieuwe 'gezondheidsgoeroe's', want ook al zou ik een voedingsleer door hen voorgesteld nooit strikt kunnen volgen, er zitten wel héél goede frisse ideeën tussen die voor de nodige gezonde variatie zorgen. 
Onlangs ontdekt : de héérlijke blog http://handsoffmyfood.blogspot.be/ , geschreven door twee toffe dames die overtuigd veganist zijn en weinig vlees en geen brood eten. Not entirely my cup of tea, maar hun blog inspireert wel enorm. Zeker als je een 'grow your own'-believer bent zoals ik, vind je hier de nodige inspiratie om je surplus aan zelfgekweekt fruit en groenten weg te werken.
De blauwe bessen worden thuis momenteel nog gretig geoogst. Ik kijk ernaar uit om hun Froyo blueberries uit te proberen (meteen doen deze avond). Dat wordt lekker snacken voor de buis. En ondertussen probeer ik uit te denken wanneer ik de havermoutbroodjes van de handsoffmyFood-ladies kan bakken, en die wortelsoep met kokos lijkt me ook wel iets, en die pasta van zucchini en... en...

Reacties

Populaire posts